وبلاگ

زندگی در آمریکا پس از مهاجرت از طریق لاتاری

زندگی در ایالات متحده آمریکا

زندگی در ایالات متحده آمریکا به معنای داشتن گزینه های فراوان است. ایالات متحده با مساحت کمی کمتر از 10 میلیون کیلومتر مربع ، سومین کشور بزرگ در جهان است. ایالات متحده آمریکا را خانه جدید خود میتوانید قرار دهید و شغل رویایی خود را در ایالت مورد علاقه خود در ایالات متحده پیدا کنید. چه یک کلانشهر شلوغ و چه یک شهر آرام را ترجیح دهید ، همه ی مکان های رویایی خودتان را در ایالات متحده آمریکا پیدا خواهند کرد.اکنون نوبت شماست: رویای شخصی آمریکایی خود را به واقعیت تبدیل کنید. گرین کارت آمریکا همه درها باز می شود به فرصت!

 

وبلاگ سایت گرین وین کارت یک مجله مهاجرتی رایگان با  هدف افزایش آگاهی شما متقاضیان عزیز است. جهت اطلاع از جزئیات بیشتر توصیه می‌کنیم که سایر مقالات سایت را نیز بخوانید.

 

اما جای هیچ نگرانی نیست، ما اینجا هستیم تا شما زندگی بسیار خوبی در آمریکا برای خود فراهم کنید و مشاوران ما تمام تلاش خود را برای فراهم کردن زندگی بهتر و مطابق میل شما فراهم می کنند.با این تمام این تفاسیر ما در این مقاله شرایط زندگی در امریکا برای برندگان لاتاری گرین کارت رو باهم بررسی می کنیم.

برندگان لاتاری گرین کارت

اگر شما از طریق لاتاری مهاجرت کرده باشید ، حق زندگی ، کار ، حساب بانکی ، تحصیل و… در آمریکا دارید و شرایط زندگی شما با دیگر شهروندان آمریکا فرقی نخواهد کرد و تقریبا به خود شما بستگی داره که چطوری در کشور خارجی وضعیت مالی و زندگی خودتان را بهبود ببخشید و به واسطه برنده شدن لاتاری ، هیچگونه کمکی از طریق دولت آمریکا دریافت نخواهید کرد!میتوانید از سایت گرین وین هم اقدام کنید(ثبت نام لاتاری)

محل زندگی برندگان لاتاری

محدودیتی برای شهر یا ایالت خاص برای محل زندگی وجود ندارد ، شما بسته به بودجه و شغلی که میخواید داشته باشید میتونید محل زندگیتون رو انتخاب کنید و قانون کلی هم اینه که شهر های بزرگ هزینه زندگی بالاتر هست در عوض فرصت شغلی بیشتره و شهر های کوچک هزینه زندگی کمتره ولی فرصت شغلی هم کمتر هست.

در کدام ایالت آمریکا زندگی کنم؟

مهاجران آمریکایی برای انتخاب محل زندگی خود نمیداند باید در کدام شهرهای از آمریکا اقدام کنند؛ آمریکا به دلیل شهرهای متنوع مشهور است و اگر قبلاً در آنجا بوده اید – یا به عنوان یک جهانگرد یا یک دانشجو – حتی شهرهای گوشه و کنار ایالات متحده آمریکا چه زیبا و متفاوت اند، میداند در مورد چه چیزی های صحبت می کنیم. با رفتن از ساحل شرقی به ساحل غربی، آب و هوا و حتی اهالی و مردم تغییر می کنند. هر کجا در ایالات متحده آمریکا بروید ، مطمئناً با آمریکایی هایی ملاقات خواهید کرد که با افتخار داستان مهاجرت خانواده خود را برای شما بازگو می کنند. طبق اداره سرشماری ایالات متحده حدود 43.1 میلیون نفر از نسل اول (متولدین خارجی) در سال 2015 در ایالات متحده زندگی می کردند و حدود 13.5٪ از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می دهند. و چه کسی می داند، شما ممکن است نفر بعدی برندگان آمریکا باشید!

درکدام شهر آمریکا زندگی کنم؟

جمعیت آمریکا به همان اندازه آب و هوا ، چشم اندازها، گیاهان و جانوران آن چند وجهی است! اگر کوه های ناهموار، انزوا و آب و هوای هنری را ترجیح می دهید، ممکن است آلاسکا را در ذهن داشته باشید. کسانی که آفتاب ، سواحل و آب و هوای گرمسیری را ترجیح می دهند، هر آنچه را که می خواهند و بیشتر در فلوریدا پیدا می کنند. با داشتن کارت سبز، گزینه های شما باز است!

آب و هوا در آیالات متحده آمریکا

آب و هوای ایالات متحده آمریکا یکی از محبوب ترین دلایلی است که باعث می شود بسیاری از مردم رویای زندگی در آمریکا را داشته باشند. در زیر یک نمای کلی وجود دارد:

جنوب

در جنوب ، آب و هوا با تابستان‌های گرم و مرطوب و دمای مطبوع در زمستان گرمسیر است. اگر می خواهید تمام روز و بدون رطوبت در آفتاب استحمام کنید، ممکن است آریزونا، جنوب کالیفرنیا، نیومکزیکو و نوادا در جنوب غربی بهترین مکان برای شما باشد.

شمال شرقی

ساکنان شمال شرقی هر چهار فصل را تجربه می کنند و ایالت های ماین ، ورمونت و نیوهمپشایر آمریکا به دلیل شاخ و برگ های رنگارنگ پاییزی معروف هستند. زمستان در شمال شرقی اغلب با طوفان های برف و یخ سخت است.

غرب

اگر کوه های مرتفع و آب و هوای آلپی غرب را ترجیح می دهید، در Rocky Mountains احساس می کنید در خانه خود هستید. در Rockies هوا نسبتاً خشک است و در زمستان باید انتظار بارش شدید برف و دمای زیر صفر را داشته باشید.

شمال غربی

واشنگتن و اورگان، واقع در گوشه شمال غربی ایالات متحده آمریکا، به دلیل بارندگی مشهور هستند. با این وجود سواحل جذاب اقیانوس آرام و پر جزیره و کوه‌های Cascade تمام باران را جبران می کند.

محبوب ترین مناطق ایالات متحده آمریکا بیشتر مهاجران در کجا زندگی می کنند؟

کالیفرنیا

وقتی صحبت از کل مهاجران می شود، کالیفرنیا یکی از محبوب ترین شهرها برای مهاجران است. در سال 2014، کالیفرنیا 10.5 میلیون نفر متولد خارجی زندگی می کردند که 27٪ از جمعیت آن را مهاجران تشکیل می دهند. مشهورترین شهرهای کالیفرنیا سانفرانسیسکو ، سان دیگو و البته لس آنجلس هستند. چه کسی وقتی به شهر فرشتگان فکر می کند فوراً به فکر جذابیت هالیوود نمی افتد؟ در سالهای اخیر، کالیفرنیا نیز بلافاصله با صنعت IT و فناوری پیشرفته در دره سیلیکون مرتبط شده است.

نیویورک

ایالت نیویورک با 4.5 میلیون مهاجر، تگزاس را برای مقام دوم گره می خورد. همه آنچه که باید در مورد نیویورک باید گفته شود قبلاً گفته شده است – اما هنوز کافی نیست! شهر نیویورک بزرگترین کلانشهر ایالات متحده است. سیب بزرگ خانه موسسات مالی، خیابان های شلوغ، منفجر شدن قیمت مسکن و رستوران های گران قیمت است و در مرکز آن است. اگر به دنبال کمی آرامش بیشتر و مسکن ارزان قیمت هستید ، ممکن است در هارلم، بروکلین یا آن طرف رودخانه هادسون در نیوجرسی موفق تر باشید.

تگزاس

تگزاس همچنین میزبان حدود 4.5 میلیون مهاجر است. ایالت کابوی و کباب دوست تگزاس دومین ایالت بزرگ و دومین ایالت پرجمعیت آمریکا است. ایالت لون استار به این دلیل مشهور است که علاوه بر ورمونت تنها ایالتی است که قبل از تبدیل شدن به ایالت آمریکا در سال 1846 جمهوری مستقلی بود. پایتخت این کشور آستین است گرچه بیشتر مردم با هوستون آشنایی بیشتری دارند. این کشور دومین اقتصاد در ایالات متحده است که به دلیل اقتصاد متنوع آن – که برای مهاجران خوب است – جای تعجب ندارد. بخش عمده ای از اقتصاد آن توسط شرکت های نفتی و همچنین صنعت فناوری در حال توسعه تقویت می شود.

 

فلوریدا

سواحل آفتابی فلوریدا میزبان 4 میلیون مهاجر است که رویای آمریکایی خود را به بهترین شکل انجام می دهند! بیهوده لقب ایالت Sunshine ندارد؛ در هیچ جای ایالات متحده آمریکا به اندازه فلوریدا روزهای آفتابی ندارد. آب و هوای زیبا و سواحل آن و همچنین پارک ملی Everglades سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند – و همه آنها می خواهند بمانند! مشهورترین شهرها ساحل میامی، فورت لودردیل، ساحل جنوبی، تامپا و نواحی اطراف ناپل در ساحل غربی هستند. گردشگری و کشاورزی از عوامل مهم اقتصاد فلوریدا هستند. آیا می دانید 50٪ میوه مرکبات از ایالت Sunshine حاصل می شود؟

 

چگونه می توانم جایی برای زندگی در ایالات متحده آمریکا پیدا کنم؟

مرحله اول مهاجرت به ایالات متحده آمریکا و مرحله دوم تصمیم گیری در مورد محل زندگی خود است. چند نکته وجود دارد که باید قبل از شروع جستجوی خانه یا آپارتمان در ایالات متحده آمریکا باید بدانید در مرحله اول، اگر قبلاً شغل داشته باشید به شما کمک می کند زیرا درصد قابل توجهی از حقوق شما برای مسکن در ایالات متحده آمریکا استفاده می شود. بسیاری از دارندگان گرین کارت هنگام مهاجرت به ایالات متحده با خانواده یا دوستانشان زندگی می کنند. حتی اگر جستجوی خانه یا آپارتمان بصورت آنلاین امکان پذیر باشد (یعنی قبل از عزیمت به ایالت ها)، اما در شرایطی که قبلاً در ایالات متحده آمریکا هستید، تهیه مسکن بسیار آسان تر است. علاوه بر این، بیشتر صاحبخانه ها می خواهند شخصاً با مستاجر بالقوه خود ملاقات کنند و شما می خواهید مکانی را که ممکن است در آن زندگی کنید ببینید. به عنوان یک مقیم تازه آمریکایی که در جستجوی خانه یا آپارتمان است، ممکن است با برخی از کلمات ناآشنا روبرو شوید. بنابراین شما می توانید بیشتر به جستجوی خانه در جستجوی یک کلمه در فرهنگ لغت بپردازید ، ما می خواهیم چند کلمه انگلیسی را به شما معرفی کنیم. در زیر لیستی از شرایط مهم مسکن و همچنین نکاتی برای یافتن خانه رویایی خود آورده شده است:

  1. مراقب علائم آپارتمان موجود یا اجاره ای در ساختمانوها و تابلوهای انجمن واقع در کتابخانه های محلی، فروشگاه های مواد غذایی، مراکز اجتماعی و غیره باشید.
  2. در روزنامه های محلی بخشی را به نام آگهی های طبقه بندی شده جستجو کنید.در اینجا می توانید لیستی از خانه ها و آپارتمان ها را برای خرید یا اجاره در منطقه خود پیدا کنید.
  3. اگر می خواهید کسی شما را جستجو کند، در صفحه های زرد (دفترچه تلفن) برای مدیریت املاک یا مسکن جستجو کنید.با توجه به قیمت آنها با توجه به بودجه شما خانه ای پیدا می کنند.
  4. از دوست، خانواده یا همکار خود در صورت داشتن آپارتمان یا خانه در دسترس سوال کنید.
  5. سایت های زیادی در اینترنت وجود دارند که لیست مسکن را در اختیار شما قرار می دهند، اما مراقب باشید که فقط به وب سایت های معروف سر بزنید.

به عنوان دارنده گرین کارت، شما حق خرید یا اجاره ملک در ایالات متحده آمریکا را دارید. چند نکته وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. بسیاری از مالکان ملزم هستند قبل از امضای قرارداد کارت تأمین اجتماعی خود را به آنها نشان دهید. همچنین، شما باید اثبات حقوق خود را نشان دهید. معمولاً فیش حقوقی کفایت می کند. اگر هنوز شغل یا پول مورد نیاز ندارید، شخص دیگری می تواند به شما تضمین کند.

قرارداد اجاره ای

قبل از امضای قرارداد، باید اطمینان حاصل کنید که تمام شرایط و ضوابط را کاملاً درک کرده اید. مدت قرارداد چقدر است؟ اگر من از خانه خارج شوم، صاحبخانه چقدر زودتر باید این موضوع را بشناسد (معمولاً 30 روز)؟ چه کسی مسئول تعمیرات است؟ آیا خدمات کمکی در قیمت اجاره گنجانده شده است؟ آیا هزینه های اضافی (آب ، گاز ، برق ، دفع زباله و غیره) وجود خواهد داشت؟ وقت بگذارید و هر کلمه از قرارداد را مرور کنید.

خرید خانه در ایالات متحده آمریکا

برای بسیاری از مردم، خرید خانه در ایالات متحده آمریکا گامی بزرگ در جهت تحقق رویای آمریکایی خود میداند. خرید خانه مسئولیت عظیمی است اما دارای مزایای زیادی است. اگر به خرید خانه علاقه دارید، باید با یک مشاور املاک تماس بگیرید تا به شما کمک کند. بهتر است از دوستان یا خانواده در صورت کمک بگیرید. بسیاری از آمریکایی ها که خانه ای می خرند وام می گیرند که رهن نامیده می شود. اطمینان حاصل کنید که قبل از خریدهای کلان، از یک راهنما مشاوره مالی کمک بگیرید. در صورت خرید خانه، اولین کاری که باید انجام دهید خرید بیمه مناسب است. انواع مختلفی از بیمه های مسکن وجود دارد ، به عنوان مثال برای خسارت هوا، آتش سوزی یا سرقت، بنابراین حتما با یک فروشنده معتبر بیمه تماس بگیرید.

چگونه شهروند آمریکا می شوم؟

شرکت در قرعه کشی گرین کارت اولین قدم برای مهاجرت به ایالات متحده آمریکا است. هر روز که می گذرد، درخواست تابعیت ایالات متحده را می دهید! شهروند شدن در آمریکا تحقق نهایی رویای آمریکایی برای بسیاری از مردم جهان است. دریافت تابعیت ایالات متحده راهی برای نشان دادن وفاداری و تعهد خود به ایالات متحده آمریکا است. با پذیرش، شما با مسئولیت های شهروندی ایالات متحده موافقت می کنید و با احترام به قوانین کشور و مردم آن موافقت می کنید. تابعیت آمریکا همان حقوق و امتیازاتی را به شما می دهد که همه آمریکایی ها دارند. یک شهروند آمریکایی مسئولیت بیشتری نسبت به دارنده گرین کارت دارد، اما امتیازات ارزش آن را دارد. به عنوان مثال، همه شهروندان ایالات متحده حق رأی دادن در همه انتخابات را دارند و به تصمیم گیری در مورد انتخاب رئیس جمهور ایالات متحده كمك می كنند. علاوه بر این، شهروندان می توانند در هیئت منصفه دادگاه خدمت كرده و برای مشاغل ایالتی و فدرال كه فقط مختص شهروندان آمریكایی است درخواست دهند. در صورت تابعیت ایالات متحده محدودیتی در مدت زمانی که در خارج از ایالات متحده می گذرانید وجود ندارد. علاوه بر این، شهروندان می توانند برای آمدن اعضای خانواده به ایالات متحده و گرفتن گرین کارت، دادخواست صادر کنند. روند درخواست تابعیت ایالات متحده را تابعیت می نامند. دارندگان گرین کارت یا فرزندان شهروندان ایالات متحده می توانند درخواست تابعیت آمریکا را بگیریند. به طور کلی، شرایط زیر باید جز واجد شرایط  داشتن است:

  • در زمان درخواست خود باید حداقل 18 سال داشته باشید (درخواست تابعیت(
  • شما باید حداقل پنج سال به عنوان اقامت دائم (دارنده گرین کارت) در ایالات متحده آمریکا زندگی کرده باشید یا در صورت ازدواج و یا زندگی با یک شهروند آمریکایی به مدت 3 سال.
  • شما باید حداقل 30 ماه از پنج سال گذشته در ایالات متحده زندگی کرده باشید و در صورت ازدواج و یا زندگی با یک شهروند ایالات متحده 18 ماه از سه سال گذشته.
  • شما حداقل سه ماه در همان ایالت ایالات متحده یا منطقه USCIS زندگی کرده اید، قبل از این که درخواست دریافت تابعیت کنید.
  • شما باید یک آزمون انگلیسی و Civils را پشت سر بگذارید و همچنین درک خود را از قانون اساسی ایالات متحده اثبات کنید.
  • شما باید قوانین ایالات متحده آمریكا را رعایت و احترام بگذارید و آنچه را كه اخلاق نیكو گفته می شود، نشان دهید.

اگر هر یک از نکات زیر مربوط به شما باشد، ممکن است روند درخواست شما متفاوت باشد:

  • شما شریک زندگی، فرزند یا والدین متوفی خود در ارتش ایالات متحده خدمت کرده اید.
  • شما اصطلاحاً ملی پوش ایالات متحده هستید.شما یا یکی از والدینتان در قلمرو آمریکا متولد شده اید.
  • شما طبق قانون عفو ​​عمومی سال 1986 درخواست حق اقامت می کنید.
  • شما پناهنده یا پناهجو هستید.
  • شما با یک شهروند آمریکایی ازدواج کرده اید که اغلب در خارج از کشور مستقر می شود.
  • هنگامی که با یک شهروند غیرآمریکایی ازدواج کردید تابعیت ایالات متحده خود را طبق قانون قبلی از دست دادید.
  • شما در یک موسسه معتبر آمریکایی یا یک سازمان بین المللی استخدام می شوید.

کسانی که با تمامی مراحل را با موفقیت برای یک شهروند ایالات متحده اقدام می کنند، می توانند که پاسپورت آمریکایی را شخصی خود دارد.

 

 

شرایط پزشکان برنده لاتاری

در کل مدرک پزشکی که در ایران دریافت میشه حتی از معتبر ترین دانشگاه اجازه طبابت در North America (کشور آمریکا و کاندا ) رو ندارد و برای اخذ مجوز طبابت باید معادل سازی مدرک انجام داد سپس واحد ها و آزمون هایی که لازم هست رو گذراند (ممکن است مسیر تحصیلی چندین ساله که طی کرده اید را مجبور شوید دوباره طی کنید) البته بسته به دانشگاه و تخصصی که درس خوانده اید و شرایط زمانی ممکن است متفاوت باشد که مهم ترین آزمون USMLE میباشد ، اگر از طریق ما ثبت نام کرده باشید این مراحل را به شمام کمک خواهیم کرد.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *